Onvrede over de zorgverlener
Margriet belt naar Adviespunt Zorgbelang in verband met een openstaande rekening van de zorgverlener. Die heeft ze bewust niet betaald, ze is boos over hoe ze is geholpen door de behandelaar. Margriet voelt zich niet gezien en gehoord in haar complexe zorgvraag. Haar vraag aan Adviespunt Zorgbelang is: wat moet ik met die rekening doen?
Margriet belt naar Adviespunt Zorgbelang in verband met een openstaande rekening van de zorgverlener. Die heeft ze bewust niet betaald, ze is boos over hoe ze is geholpen door de behandelaar. Margriet voelt zich niet gezien en gehoord in haar complexe zorgvraag. Haar vraag aan Adviespunt Zorgbelang is: wat moet ik met die rekening doen?
In het gesprek met de cliëntondersteuner wordt al snel duidelijk hoe groot haar onvrede is over de zorgorganisatie. Over hoe de eerste intake verliep, zo weinig professioneel. Maar ook over de aangeboden behandeling en verkeerd bestelde materialen.
Klachtenprocedure
De cliëntondersteuner helpt Margriet om wat met haar onvrede te doen. Margriet dient een officiële klacht in, de zaak ligt nu bij de klachtenfunctionaris. En de rekening heeft Margriet voorlopig onder protest betaald.
Deze case is op waarheid gebaseerd. Om privacy-redenen zijn de namen fictief.
Deze dienstsverlening is gestopt, maar wij verwijzen u graag door.
Ga naar: cliëntondersteuning gezondheidszorg
In de praktijk
-
Wet zorg en dwang
Zelfstandig wonen
Johan neemt contact op met de Cliëntenvertrouwenspersoon Wzd. Hij heeft dementie en wil op zichzelf gaan wonen en niet meer bij een zorgaanbieder.
-
Wet zorg en dwang
Iedereen heeft het recht om een klacht in te dienen
Bij een groepsbezoek op een afdeling van ouderen met dementie wordt de Cliëntenvertrouwenspersoon Wzd aangesproken door een cliënte met dementie. Zij wil dat haar man vaker op bezoek mag komen.
-
Wet zorg en dwang
Insluiten zonder stappenplan
Hans wordt meermalen gefixeerd en ingesloten zonder het doorlopen van het stappenplan...